Okamžiky štěstí | Patrik Hartl | Recenze

- 6:00:00

"V smutku si vystačíme i sami se sebou. Ale když chceme prožít plné štěstí, musíme se o něj s někým podělit." 
(Mark Twain)
Kdybych měla knihu jednoslovně zhodnotit, rozhodně by to bylo "Gištiribiligi". A teď, co to znamená? To vlastně neví vůbec nikdo, takhle knížka se čtenáři buď líbí nebo nelíbí, nic mezi tím neexistuje...
Nápad, napsat knihu oboustranně a rozdělit jí do dvou vyprávění o stejném příběhu z pohledu dvou sourozenců opačného pohlaví, si zaslouží obrovské plus. Druhé plus kniha dostane za českého autora, který se mi před zakoupením tohoto skvostu jevil jako velice sympatický a optimistický člověk se zajímavým pohledem na život. (Jestli pořád netušíte, kdo je Patrik Hartl, tak si vzpomeňte na sympaťáka s velmi originálním smíchem.) 

Použila jsem spojení "před zakoupením". Po přečtení první části příběhu, zvolenou z pohledu Jáchyma, jsem už ani neměla sílu knihu obrátit a začít číst druhou polovinu, kterou naopak vypráví Veronika.

Tentokrát jsem neodolala a pustila jsem se do čtení několika recenzí. I přes velké procentuální hodnocení má kniha své odpůrce. Nechci se řadit mezi ně, ale jelikož sama tvrdím, že se vám Okamžiky štěstí buď líbí nebo ne, tak se mezi ně zařadit musím. Ono totiž není nic, co byste z tohoto příběhu mohli vyjmout a ohodnotit zlatým bludišťákem. A to je megaprůser (nepřesná citace z knihy). Patrik by se v tomto případě mohl zajímat o místo hlavního scénáristy seriálu Ulice.

Okamžiky štěstí jsou telenovela sepsaná na papíře, je neuvěřitelné kolik vztahových zápletek a osobních problémů musí hlavní protagonisté vyřešit, aby dospěli. V knize je nám několikrát připomínáno a situačně naznačováno, kdy se dá pocítit ono štěstí. Já se vůbec nedivím, být v kůži Veroniky, tak jsem šťastná i při nakupování toaletního papíru. O schopnostech a dovednostech jejího bratra Jáchyma ani nemluvě, jeho životní styl a víla štěstěnka, která ho doprovází na každé stránce, zůstanou nepochopeny už tuplem. 

Jako večerní oddechovku, při níž nemusíte dávat pozor, aby vám něco neuniklo, knihu můžu doporučit. Je to dílo pro nenáročné čtenáře, spíš pro fanoušky nekonečných seriálů, které nejsou vysílané o víkendech. Styl psaní je velice jednoduchý, žádná složitá slovní zásoba, převážně hovorová čeština a to i v roli vypravěče. A jestli se vyžíváte v zamotaných partnerských vztazích, tohle pro vás bude jedna perla za druhou...

Malá rada na závěr, pustě se nejdřív do vyprávění Jáchyma, ...(nebo?)...

Anita


Anotace:
Okamžiky štěstí je možné začít číst z kterékoli strany. Vyberte si! Příběh sourozenců Veroniky a Jáchyma budete prožívat podle toho, který začátek zvolíte. Buďto do života skočíte jako Jáchyme volným pádem z výšky čtyř tisíc metrů, nebo se jako Veronika budete statečně prokousávat citovými nástrahami ode dne ke dni. Prožijte dva příběhy v jednom. Jako on a jako ona. Nebo v opačném pořadí, což bude překvapivě jiné, než byste očekávali... Můžete s nimi hledat štěstí, doufat, věřit, dělat chyby a napravovat je. Budete se o ně bát, fandit jim a zamilovávat se s nimi. A nejenom s nimi. Taky s Eliškou, Kubou, Dedém, Monikou, Viktorem, Amy, Kryštofem, Danou, Viki a Ondřejem. Protože štěstí a lásku hledá každý. I když to zní jako fráze.

Název: Okamžiky štěstí
Autor: Patrik Hartl
Nejnovější vydání: Bourdon - 2016 (ČR)
ISBN: 978-80-905173-8-7
Počet stránek: 460
Vazba knihy: brožovaná

Hodnocení na databázi knih: 81%
Hodnocení na ČBDB: 80%

Další oblíbené články

4 komentářů

  1. Koukám, že proběhla úprava/vzhled blogu. Takže za mě pěkné! :-)
    A teď ke knize, recenzí jsi mě maličko zklamala, ale jak píšeš - buď se líbí nebo ne.. Je pravdou, že jsem více méně zatím narazila na odrazující reakce na Okamžiky štěstí. Přitom předchozí Patrikova díla byla dle mého super. Možná si nakonec OŠ přečtu, abych si udělala vlastní obrázek, ale zatím se mi do toho vůbec nechce. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Patrika jsem nic jiného zatím nečetla a teď nevím jestli by se mi další knihy líbily. :) Moje negativní recenze bude nejspíš v tom, že tento žánr není zas tak můj oblíbený, takže knihu si určitě přečti a udělej si na ní svůj názor. :)

      Vymazat
  2. Mam doma ale nemuzu se rozhodnoout z ktery sstrany cist a desne me to depta takze zatim odkladam :D protoze jak jednou zacnu uz to nejde vzit zpet a cist z druhy strany :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem nad tím bádala, pak jsem to vzala podle té "hezčí" obálky. :D

      Vymazat

Jsem ráda, že jste si udělali čas na komentář. Děkuji.