Turista | Olen Steinhauer | Recenze

- 6:00:00

Turista, turista, turista! Co si pod tímhle slovem představíte? Někoho, kdo rád s nadšením cestuje, objevuje nové kouty světa nebo se jen prochází po okolí a občas nakoukne do sousední vesnice? A kolik z vás si do životopisu v "okénku" zaměstnání napíše Turista? Že nikdo? Já jednoho takového znám, jmenuje se Milo Waever a je to hlavní hrdina turistické trilogie, kterou zahajuje stejnojmenný titul... Turista!
Brooklynská idylka na vás dýchá na každém rohu, stejně jako na Mila. Pracuje jako úředník v centrále Ústřední zpravodajské služby v New Yorku, má krásnou rodinu, byt a hlavně spoustu času, který může věnovat svým milovaným a sám sobě. Není to totiž moc dávno, co byl zaměstnán jako turista. (Že jezdil zadarmo na Kanáry a fotil palmy?) Turista je označení pro tajného agenta CIA bez totožnosti a bez domova. (Teď už to není tak růžová představa, že?)

Nemusím tedy moc vysvětlovat, co se stane, když je jednoho dne náhodou zatčen nájemný vrah přezdívaný Tygr, kterého Milo moc dobře zná a ne jednou se ho snažil dopadnout. Milo je, ať chce nebo nechce nucen k návratu a opět označen jako Turista. Brooklynská idylka se tak rozpadá, rodina musí do bezpečí stranou a Milo vyráží vstříc hrozbě a dalšímu dobrodružství. Nikdy nikomu nevěř.

Tento špionážní příběh obsahuje překvapení, napětí, dobrodružství, hrůzu, pochopení, lásku, odvahu, rozhodnutí a důležité je si zachovat čistou hlavu a nenechat se nikým a ničím ovlivnit. Jediná chybička a už se nikdy nikam nepodíváte.
Příběh má úžasnou zápletku, nad tím se opravdu klaním, protože bez ní, by to bylo jen nudné a každodenní detektivní vyprávění o honbě za zločinem. Kniha vám vysvětlí co onen turismus vlastně představuje a okamžitě vás vtáhne do děje. Protože na světě nemůže být jen jeden turista. Vědí o sobě vůbec?

Turistu jsem přečetla za jeden zamračený víkend a opravdu jsem si ho užila, má radost byla o to větší, jelikož jsem knihu ulovila za pohádkovou cenu a nejen jí, ale i její pokračování. Nic mi tedy nebrání v tom, sáhnout po nové obálce a pustit se s Milem na další cestu. Z jedné strany je možná škoda vědět, že jsou knihy tři a že mě tedy ještě určitě něco čeká, ale na druhou stranu jsem ráda, že je mám doma a nemusím čekat na jejich vydání. (To je totiž moje noční můra.)

Cestujete rádi?

Anita


Anotace:
Milo Weaver, bývalý "turista" - tajný agent CIA bez domova a bez totožnosti - zanechal práce v terénu a stal se úředníkem v centrále Ústřední zpravodajské služby v New Yorku. Usadil se, pořídil si rodiny a byt v Brooklynu a pokouší se zapomenout na svou ne právě výstavní minulost. Jednoho dne je však náhodou zatčen nebezpečný nájemný vrah přezdívaný Tygr, jehož dopadením byl Weaver kdysi pověřen. Po promluvě s ním Weaverovi nezbude než vrátit se k "turistice" a jednou provždy se vyrovnat s tou částí svého života, která ho pojí se světem ovládaným přetvářkou, intrikami a všudypřítomnou paranoiou, řídící se heslem "nikdy nikomu nevěř".
Název: Turista
Autor: Olen Steinhauer
Nejnovější vydání: Knižní klub - 2010 (ČR)
Originální název: The Tourist
ISBN: 978-80-242-2785-6
Počet stránek: 448
Překlad: Jiří Balek
Vazba knihy: vázaná

Hodnocení na databázi knih: 89%
Hodnocení na ČBDB: 91%

Další oblíbené články

0 komentářů

Jsem ráda, že jste si udělali čas na komentář. Děkuji.