Blízko obzoru | Jessica Koch | Recenze

- 17:45:00

Uplynulo hodně vody od chvíle, kdy jsem naposledy četla příběh, který mě hluboce dojal a zaryl se mi pod kůži. Pomněnčino dítě bylo do dnes právě tou poslední čtenou knihou vyvolávající ve mě nespočet různorodých emocí a přívalů slz. To jsem ovšem ještě vůbec netušila, co se skrývá za dveřmi vedoucími do jednoho náctiletého dívčího života.
Začíst se do příběhu pod názvem Blízko obzoru bylo hodně nepříjemné, trošku jsem se u toho mučila a přiznám se, kdybych knihu nedostala k recenzi letěla by zpět do knihovny, tedy vlastně do rukou jinému čtenáři, protože já si ty - pro mě nedobré - knihy nenechávám. A důvod? (Nejdřív musí přijít to šílené odhalení, kterým se moc nechlubím. Kdysi jsme přečetla celou trilogii Padesáti odstínů šedi a další tomu podobných. Ano, opravdu.) Proto teď mohu říct, že první třetina Blízko obzoru je až nechutně kýčovitá, vystřižená z amerických filmů pro náctileté (Ano, ty jsem také sledovala.) a každý čtenář okamžitě tuší, že se nejkrásnější kluk s "nějakým" tajemstvím zamiluje do té nejobyčejnější holky široko daleko. Edward Cullen a Christian Grey spojeni v jednoho.

Ovšem, kdo se dostane přes tuto část bude odměněn šíleností. Šíleností, kterou přinesl reálný život. Hlavní hrdinka, ta obyčejná holka, jménem Jessica v knize vypravuje s čím vším se musela v období okolo svých osmnáctých narozenin poprat. I když je čtenáři předem jasné, že kniha neskončí happyendem, i tak bude dojat a překvapen. Kdyby Jessicou nebyla samotná autorka, nevěřila bych, že tak mladý člověk může vydržet a překonat tolik bolesti a vůbec, že je příběh reálný. Neuvěřitelné, jak si po přečtení knihy uvědomíte, jak moc se Váš náctiletý romantický vztah lišil od toho, který prožila Jessica a Danny a ...

Kniha je rozdělena do kapitol, které vždy představují shrnutí nějakého měsíce, někdy se událostí odehraje více, někdy méně, někdy měsíc dokonce přeskočíme. Autorka nám předává naprosto vše, v příběhu ukáže své povahové vlastnosti, dobré i špatné, své zážitky, dobré i špatné, a vypíše i své myšlenky, které jsou pro čtenáře velmi důležité. Líbí se mi, že sem tam není hlavní vypravěčkou Jessica, ale je jím někdo jiný, kdo se s touto statečnou dívkou setkává a popisuje, jak se mu jeví. Čtenář má tak další bohaté informace. Na druhou stranu mi Jessica příliš nesedla, určitě by to nebyla má kamarádka, ale za to vše, čím si prošla, bez jakékoli podpory někoho jiného, má můj obrovský obdiv. 

Věřte, že si po přečtení Blízko obzoru budete svého času vážit ještě víc...

Anita

Anotace:
Dojemný příběh o přátelství, odvaze, sebevědomí a síle odpuštění. Pravdivý příběh. Jessica je mladá, těší se ze života a před sebou má slibnou budoucnost. Pak potká Dannyho. Je jím fascinována, protože i přes jeho sebejistotu a okouzlující vzhled, ho obklopuje tajemno. Jessice se postupně daří nahlédnout pod Dannyho slupku a zjišťuje, že Danny je již od dětství hluboce traumatizován. Žije daleko od domova a rodiny a jediným jeho snem je vést úplně normální život. Přes všechny obtíže a proti všem očekáváním vzniká mezi Jessicou a Dannym intimní vztah. Ale nejen Dannyho minulost je ponurá, i jeho budoucnost je už naplánovaná. Začíná závod s časem...
Název: Blízko obzoru
Originální název: Dem Horizont so nah
Autor: Jessica Koch
Nejnovější vydání: Omega - 2017 (ČR)
Počet stránek: 464
Překlad: Olga Vogelová
Vazba knihy: vázaná s přebalem
ISBN: 978-80-7390-604-7

Hodnocení na databázi knih: 95%
Hodnocení na čbdb: 96%

Velice děkuji nakladatelství Omega za poskytnutí recenzního výtisku. Pokud se chcete o knize dozvědět ještě více, nebo si ji rovnou pořídit, zavítejte na stránky Knihy Dobrovský

Další oblíbené články

8 komentářů

  1. Pěkná recenze, kniha na mě čeká doma a neskutečně se na ni těším. Snad bude tak dobrá, jak všichni tvrdí... :))

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze :) Na knihu se chystám. Na začátku jsem se trochu zděsila - Christian Grey a Edward Cullen v jednom? :D To prosím ne, ale nakonec kniha vypadá stejně lákavě :)

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji.
    Po tom bláznivém začátku je kniha úplně jiná, ale těch prvních pár stránek mi prostě přišlo, že někdo slepil Stmívání a Padesát odstínů šedi do jedné knihy. I jsem si tipla, co se určitě stane....a stalo. :D
    Ale jako celek musím Blízko obzoru hodnotit kladně. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná recenze, kniha má nádhernou obálku, ale keště zvážím, zda si ji připůšu na seznam :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den, uvádíte špatné jméno překladatele.

    OdpovědětVymazat
  6. Knižka ma zaujala, vyzerá to tak, že by sa mi mohla páčiť :) pekná recenzia :)

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že jste si udělali čas na komentář. Děkuji.